Ik zal eerstdaags zo een team voorstellen, waarbij ik zeker een vorm van inspraak zal verlenen aan de forumleden. Dat laatste mag dan misschien ongebruikelijk zijn op een forum, maar ik beschouw dit forum niet als "mijn" forum; het is ons forum, dat dank zij de bijdragen van alle posters groeit en bloeit, en ik ben er erg op gesteld dat niet alleen ik, maar ook jullie het hier naar jullie zin hebben.
Zo'n vermoeden had ik al.
Ik vind dat een verstandige keuze.
Ik heb geen bezwaar tegen één van deze kandidaten maar ik vind 4 moderatoren eigenlijk wel wat veel voor zo'n 20-30 leden. Geen al te groot bezwaar, wel even deze kritische kanttekening plaatsen.
Ik wil graag nog vermelden dat onze bijzonder sympathieke Nederlander BBB zich eveneens bereid verklaard heeft om als moderator op te treden, voor het geval we niet voldoende andere kandidaten zouden hebben. Ik heb heel veel waardering voor zijn initiatief, en houd hem beslist in het vizier als reservist.
Als het nodig mocht zijn dan stel ik me nog steeds beschikbaar om één van de moderatoren te worden.
Moge hij hierin zijn volstrekte aanvaarding herkennen als Nederlander op dit Belgisch forum, en zich meer dan ooit welkom voelen in ons midden.
Dat was al het geval hoor

Ik zie de functie van moderator (de ingeburgerde term op forums) niet in de eerste plaats als modereren in de zin van matigen, maar veeleer als modereren in de zin van het animeren van de gedachtenwisselingen, het opsplitsen en verhuizen van postings en draden zodanig dat er orde op het forum heerst, en het in goede banen leiden van eventuele conflicten.
Ik zie dat ook zo. Ik wil hier graag nog even aan toevoegen dat ik vind dat ieder lid van een forum gedachtenuitwisselingen kan animeren en mee conflicten kan oplossen. Een moderator moet het goede voorbeeld geven en heeft daarom sterker die plicht maar dit zijn in mijn ogen taken die ieder forumlid op zich mag nemen en misschien zelfs wel op zich moet nemen.