Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 23 Mei 2012 - 22:47:53 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
39.597 aantal berichten in 3.176 topics door 293 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kristiaan
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Forumgemeenschap
| |-+  Forumleden
| | |-+  Opleiding
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Opleiding  (gelezen 2015 keer)
Rafael
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 01:01:06 (GMT-1) »

Waarom werd het 2-takt principe bij automotoren verlaten, ondanks zijn theoretische voordelen, en wordt het nog steeds toegepast bij bijvoorbeeld scheepsmotoren? Wellicht zul je daarbij ook de Wankel-motor bestuderen: zijn voordelen, en waarom hij desondanks geen doorbraak beleefd heeft.

Je hebt geen aparte inlaatslag (inlaatslag = uitlaatslag); terwijl er verse benzine in kan, is de uitlaat klep ook open, en heb je dus verlies van verse benzine. Een 2 takt heeft wel meer vermogen, en kan in lagere toeren draaien (als ik me niet vergis). Maar daar zal jij vast nog beter van op de hoogte zijn dan ik. Een Wankel motor hebben we nauwelijks bekeken, ik weet enkel dat deze vrij snel last van slijtage hebben, en een hoog verbruik.

Statistiek was op zich wel een interessant vak, waar ik ook vrij goed op scoorde, een 16/20 vond ik mooi meegenomen. Vooral het onderdeel kansberekening is erg interessant.

Het programmeren was inderdaad vrij simpel, en leverde me een maximum score op. Databases leverde me helaas slechts 18/20 op.

Van netwerken heb ik een herexamen afgelegd, en geslaagd met een 11/20. Dit deels omdat alles van Cisco uit nog in het Engels was (sinds dit jaar zijn er pas vertalingen) en ik enorm veel moeite had om hier echt werk in te stoppen. Moest iemand ooit CCNA 1 krijgen van Cisco, subnetting is echt een heel belangrijk item, waar toch zeker 40% van de punten op lopen, althans, in Geel Smiley
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #16 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 14:08:12 (GMT-1) »

Citaat
Citaat
Waarom werd het 2-takt principe bij automotoren verlaten, ondanks zijn theoretische voordelen, en wordt het nog steeds toegepast bij bijvoorbeeld scheepsmotoren?
En waarom worden die in schepen nog wel gebruikt?

Bij grote schepen worden 2-takt dieselmotoren gebruikt, waarvan het toerental tussen 60 en 300 toeren per minuut ligt. Omdat de motoren zo traag draaien, speelt de inertie slechts een beperkte rol tijdens het spoelen (uitlaten van verbrande gassen en inlaten van lucht), zodat de voordelen van de 2-takt cyclus beter tot hun recht komen.

Voorbeeld

Dit is een motor met 14 cilinders. Bij 97 toeren per minuut kan hij 87.220 kW ontwikkelen. Hij is ongeveer 29 meter lang en 13 meter hoog.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
bibi585
Meer dan expert

« Antwoord #17 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 14:37:19 (GMT-1) »

Ik ben maar een gewone timmerman van opleiding en heb er bovendien later nooit nog iets mee gedaan.
Mischien daarom dat ik dit niet zogoed begrijp.

"Kan je met wapen X door een betonnen muur van 30 cm schieten? Zo ja, waarom niet?"  Wink 

Lijkt me een bijzonder moeilijke vraag om op te lossen. Grin
JC
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #18 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 14:44:56 (GMT-1) »

Ik ben maar een gewone timmerman van opleiding en heb er bovendien later nooit nog iets mee gedaan.

"Kan je met wapen X door een betonnen muur van 30 cm schieten? Zo ja, waarom niet?"  Wink 

Er gaat niets boven empirisch onderzoek !  Grin

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #19 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 17:32:19 (GMT-1) »

Het ligt niet aan jou, hoor bibi585. Het was gewoon de lesgever-beroepsmilitair die deze vraag verkeerd geformuleerd had.  Cheesy

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
bibi585
Meer dan expert

« Antwoord #20 Gepost op: Woensdag 12 September 2007 - 20:49:06 (GMT-1) »

Het ligt niet aan jou, hoor bibi585. Het was gewoon de lesgever-beroepsmilitair die deze vraag verkeerd geformuleerd had.  Cheesy

Dacht al zoiets.  Grin Grin Grin
Freddie
Gevorderde

« Antwoord #21 Gepost op: Dinsdag 18 September 2007 - 17:37:40 (GMT-1) »

Gaat dat hier nog altijd over opleidingen?? Wink

Zoja:

Ik heb Economie - Moderne Talen gedaan in't middelbaar.
Nu 2de bach Accountancy - Fiscaliteit ^^

jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #22 Gepost op: Zondag 23 September 2007 - 01:27:30 (GMT-1) »

Aha, dat moet ik onthouden! Medio 2008 gaat mijn vrouw namelijk in Duitsland wonen en in Oostenrijk werken, terwijl ik (officieel) nog even in België blijf wonen. We zullen dan bedrijfsinkomsten hebben in België en in Oostenrijk, roerende inkomsten in België en Duitsland, en onroerende inkomsten in Duitsland. Ik reken dan ook op jou voor wat fiscaal advies ...  Cheesy Wink
« Laatste verandering: Zondag 23 September 2007 - 01:31:50 (GMT-1) door jozef » Gelogd

Freddie
Gevorderde

« Antwoord #23 Gepost op: Zondag 23 September 2007 - 16:33:11 (GMT-1) »

Aha, dat moet ik onthouden! Medio 2008 gaat mijn vrouw namelijk in Duitsland wonen en in Oostenrijk werken, terwijl ik (officieel) nog even in België blijf wonen. We zullen dan bedrijfsinkomsten hebben in België en in Oostenrijk, roerende inkomsten in België en Duitsland, en onroerende inkomsten in Duitsland. Ik reken dan ook op jou voor wat fiscaal advies ...  Cheesy Wink
hehe, dan g'ebt ge geluk, dit hebben we vorig jaar gezien Grin

Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: