Waarom werd het 2-takt principe bij automotoren verlaten, ondanks zijn theoretische voordelen, en wordt het nog steeds toegepast bij bijvoorbeeld scheepsmotoren? Wellicht zul je daarbij ook de Wankel-motor bestuderen: zijn voordelen, en waarom hij desondanks geen doorbraak beleefd heeft.
Je hebt geen aparte inlaatslag (inlaatslag = uitlaatslag); terwijl er verse benzine in kan, is de uitlaat klep ook open, en heb je dus verlies van verse benzine. Een 2 takt heeft wel meer vermogen, en kan in lagere toeren draaien (als ik me niet vergis). Maar daar zal jij vast nog beter van op de hoogte zijn dan ik. Een Wankel motor hebben we nauwelijks bekeken, ik weet enkel dat deze vrij snel last van slijtage hebben, en een hoog verbruik.
Statistiek was op zich wel een interessant vak, waar ik ook vrij goed op scoorde, een 16/20 vond ik mooi meegenomen. Vooral het onderdeel kansberekening is erg interessant.
Het programmeren was inderdaad vrij simpel, en leverde me een maximum score op. Databases leverde me helaas slechts 18/20 op.
Van netwerken heb ik een herexamen afgelegd, en geslaagd met een 11/20. Dit deels omdat alles van Cisco uit nog in het Engels was (sinds dit jaar zijn er pas vertalingen) en ik enorm veel moeite had om hier echt werk in te stoppen. Moest iemand ooit CCNA 1 krijgen van Cisco, subnetting is echt een heel belangrijk item, waar toch zeker 40% van de punten op lopen, althans, in Geel