En denkt ge nu da ze gaan zeggen "we hebben genoeg flitspalen, dan hebben we er nu maar eentje minder" ?
Nee ze gaan wellicht die flitspaal vervangen, da's weer 40.000 euro dat er van het belastinggeld gebruikt wordt.
Bovendien zullen ze nu de patrouilles in de buurt van flitspalen wel opvoeren, wat ook weer meer geld kost..
Tuurlijk, doen ze sowieso. Jammer natuurlijk, maar je kan er toch niets aan veranderen.
Ik bedoel gewoon dat er te veel flitspalen zijn die waardeloos zijn. Er zijn er te veel, en slechts weinigen geven 'veiligheid'.
Hiermee bedoel ik, van Mol richting Olmen, heb je een stukje 50km/u, en daarna 70km/u, met een scherpe bocht achter. Net voor de bocht staat een flitspaal. Deze flitspaal vind ik mooi. Als je daar geflitst wordt, ben je gek, die paal filtert dus de gevaarlijke chauffeurs lijkt me.
Dan een stukje verder, richting Mol, heb je een zone 50, met vlak achter een bocht ook een flitspaal, wat staat dat ding daar te doen? Gewoon enkele onschuldige mensen te vangen die niet goed opletten, en 55 rijden. Dit ligt ook wel aan de marges die ze instellen, maar je snapt hopelijk mijn punt wel.
Nu het toch over flitspalen gaat. In beringen heb je een kruispunt,voorzien van flitspalen (Rood licht & snelheid). Als je van de ene kant komt, mag je 90km/u rijden, van de andere kant 70km/u. Nu, als ik van de kant van 90km/u kom, en het is groen, kan ik dan doorrijden aan 90km/u, en
na het kruispunt afremmen tot 70km/u, of moet ik -zoals ik nu doe-
voor het kruispunt al afremmen (Wat levensgevaarlijk is vind ik), om niet geflitst te worden? Geflitst worden aan 90km/u waar je maar 70km/u zou mogen, is niet erg aan te raden...
Kort overzicht dus: 90km/u -> Kruispunt met flitspalen -> 70km/u. Hoe snel mag ik het kruispunt overrijden bij groen licht?