Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 23 Mei 2012 - 11:37:09 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
39.590 aantal berichten in 3.175 topics door 293 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kristiaan
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Verkeersvragen en -discussies
| |-+  Voertuig- en rijtechnieken
| | |-+  Vuil ruiten (ingebrand?)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Vuil ruiten (ingebrand?)  (gelezen 906 keer)
Rafael
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

« Gepost op: Zaterdag 26 Maart 2011 - 18:40:12 (GMT-1) »

Ik zie het vaker bij andere wagens en heb er ondertussen ook zelf al last van, vermoedelijk omdat ik mijn voorruit te weinig gepoetst heb in de winter? Tot waar de ruitenwissers komen is alles proper, maar onderaan in dat kleine driehoekje waar de ruitenwissers niet komen (midden dus) en bovenaan aan de passagierszijde lijkt het raam doffer, vuiler, en krijg ik dat niet weggepoetst. Met mijn vorige wagen had ik dit ook, al van bij de aankoop, maar nooit gezocht of dat opgelost kon worden of dat dat echt ingebrand zit in het raam door de zon.

Ik heb geen foto, maar misschien (her)kennen jullie dit "probleem"? Oplossingen? Ik kan morgen eens proberen een foto te maken, camera is aan het laden.
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 27 Maart 2011 - 17:16:26 (GMT-1) »

Foto gemaakt in bijlage..

* raam.jpg (27.08 KB, 450x600 - bekeken 52 keer.)
Michel
Meer dan expert

« Antwoord #2 Gepost op: Zondag 27 Maart 2011 - 19:47:44 (GMT-1) »

Laat je de auto soms waxen in de carwash ?
Al geprobeerd het eraf te krijgen met een paar antiwaxdoekjes ?

En als dat niet straf genoeg is bestaan er ook nog ruitenreinigingsmiddelen speciaal voor de auto.
http://www.autogeek.net/griots-window-cleaner-128.html

Is maar ´n idee, want het lijkt wel of het produkt in je ruitesproeierwater die laag er wel afkrijgt door het wissen.

Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I
jo
Meer dan expert

« Antwoord #3 Gepost op: Zondag 27 Maart 2011 - 21:29:05 (GMT-1) »

Ik reinig mijn ruiten altijd met flacon om de ruiten thuis te reinigen, vitris en nog wat maar dan van de Lidl. Grin
Ik heb niet zulke plekken.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 27 Maart 2011 - 22:27:05 (GMT-1) »

Laat je de auto soms waxen in de carwash ?

Nope, nog nooit een carwash bezocht met deze auto. Wel eens af en toe zo'n selfcarwash in de winter, waarbij ik enkel water gebruikte om het zout/modder er snel af te krijgen (zonder hogedruk).

Al geprobeerd het eraf te krijgen met een paar antiwaxdoekjes ?

En als dat niet straf genoeg is bestaan er ook nog ruitenreinigingsmiddelen speciaal voor de auto.
http://www.autogeek.net/griots-window-cleaner-128.html

Is maar ´n idee, want het lijkt wel of het produkt in je ruitesproeierwater die laag er wel afkrijgt door het wissen.

Nooit gehoord van zo'n doekjes, ik heb al dreft geprobeerd, ruitenwasser van binnen, gewone shampoo, gewoon puur warm water. Ik heb de indruk dat er op die plaats vuil is blijven zitten in de winter en dat dat precies ingebrand is door de zon? Mijn auto staat altijd buiten. Hoewel ik mijn raam toch regelmatig heb gepoetst..

Ik reinig mijn ruiten altijd met flacon om de ruiten thuis te reinigen, vitris en nog wat maar dan van de Lidl. Grin
Ik heb niet zulke plekken.

Hoe vaak kuis jij de jouwe en staat deze ook in de zon?
jo
Meer dan expert

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 27 Maart 2011 - 22:36:28 (GMT-1) »

Mijn wagen staat met z'n poep naar het oosten en vanaf de zon opkomt tot ze ondergaat staat hij in de zon, dus in de middag de blakke zon.
Ik heb wel een warmtewerende voorruit waardoor het nooit bakheet is in mijn auto.

Hoe vaak? wanneer ze vuil zijn, ik zal eerder mijn ruiten al eens kuisen dan de auto zelf omdat me dat belangrijker lijkt, eens in de 2-3 weken doe ik dat zeker.

Verder heb ik altijd ruitensproeiervloeistof en nooit gewoon water, dat gebruik ik ook wel frequent, haat vuile ruiten.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #6 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 01:26:47 (GMT-1) »

Nooit gehoord van zo'n doekjes

Bij een lokaal tankstation hier bij ons krijg je die doekjes aan de kassa als je een kaart voor een wasprogramma met waxen vraagt.

Ik mag dan misschien wel ouderwets overkomen, maar ruiten reinig ik nog altijd met een flinke scheut ammoniak in het water. Sommigen verdragen de geur niet, ik wel. Het helpt zelfs als je een neusverkoudheid hebt.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
sniper
Meer dan expert

« Antwoord #7 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 12:24:23 (GMT-1) »

met rain-x heb ik er ook geen last van

better a bad day at sea
than a good day at the office
Jari
Expert

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #8 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 13:28:12 (GMT-1) »

Ik heb er ook geen last van!

Ik was mijn auto met afwasmiddel, daarna met proper water erover en that's it Tongue En de ramen wel met een ruitenwissertje tegen de strepen. Staat wel regelmatig in de zon (afhankelijk van het uur van de dag). Gisteren gekuist, vorige kuisbeurt zal januari geweest zijn denk ik...
wooter
Meer dan expert

« Antwoord #9 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 13:43:38 (GMT-1) »

Ik was mijn auto met afwasmiddel,
En ik vermoed nog met een spons ook? Smiley

Ik vraag me dan toch af waarom mensen geld extra uitgeven aan metaalglanslak als ze vervolgens met dreft en sponsen aan de slag gaan om die lak eraf te krijgen Smiley.
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #10 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 18:25:44 (GMT-1) »

Ik heb wel een warmtewerende voorruit waardoor het nooit bakheet is in mijn auto.

Hoe vaak? wanneer ze vuil zijn, ik zal eerder mijn ruiten al eens kuisen dan de auto zelf omdat me dat belangrijker lijkt, eens in de 2-3 weken doe ik dat zeker.

Verder heb ik altijd ruitensproeiervloeistof en nooit gewoon water, dat gebruik ik ook wel frequent, haat vuile ruiten.

Vreemd... Warmtewerend weet ik niet of ik heb, in ieder geval wordt het niet bakheet in de auto. Ruiten was ik minstens elke 2 weken, in de zomer zelfs bijna elke dag (vorige zomer toch, ontzettend veel insecten die altijd in mijn zicht te pletter vliegen)

Ruitensproeier is ook altijd uit de bus, merken verschillen wel. Nooit gewoon water.

Bij een lokaal tankstation hier bij ons krijg je die doekjes aan de kassa als je een kaart voor een wasprogramma met waxen vraagt.

Ik mag dan misschien wel ouderwets overkomen, maar ruiten reinig ik nog altijd met een flinke scheut ammoniak in het water. Sommigen verdragen de geur niet, ik wel. Het helpt zelfs als je een neusverkoudheid hebt.

Ik kom niet in tankstations Sad Enfin, niet in bemande. Esso Express onbemand scheelt een pak in prijs. Morgen eens rondkijken bij de Total hier in de buurt. Het ruitenwasmiddel van binnen staat ook iets op van ammoniak denk ik, maar ook daar krijg ik het niet mee weg.

Ik heb er ook geen last van!

Ik was mijn auto met afwasmiddel, daarna met proper water erover en that's it Tongue En de ramen wel met een ruitenwissertje tegen de strepen. Staat wel regelmatig in de zon (afhankelijk van het uur van de dag). Gisteren gekuist, vorige kuisbeurt zal januari geweest zijn denk ik...

Minder moeite doen om het proper te houden en toch meer geluk hebben Grin Met een gemiddelde wasbeurt ben ik zo'n 3-4u bezig. (Incl. stofzuigen)

En ik vermoed nog met een spons ook? Smiley

Ik vraag me dan toch af waarom mensen geld extra uitgeven aan metaalglanslak als ze vervolgens met dreft en sponsen aan de slag gaan om die lak eraf te krijgen Smiley.

Kan je lekker het vuil rondwrijven en swirls bijmaken Grin Een heel klein beetje Dreft zou wel een goede zijn vlak voor het waxen, zou effectief al het vuil meenemen. Althans volgens de detailer waar ik m'n producten haal.

Edit: detailer ook eens gemaild, oorzaak volgens hen is "slecht/onvoldoende" onderhoud, kan het bij hen laten reinigen i.c.m. een wasbeurt maar een tip/oplossing hoe ik het zelf kan doen krijg ik niet los.
« Laatste verandering: Maandag 28 Maart 2011 - 18:34:12 (GMT-1) door Rafael » Gelogd
jo
Meer dan expert

« Antwoord #11 Gepost op: Maandag 28 Maart 2011 - 18:36:17 (GMT-1) »

Warmtewerend glas geeft langs buiten een blauwe of soms gouden schijn als je plat langs de ruit kijkt, vooral goed zichtbaar in de buurt van de binnenspiegel (rond zwarte deel van de ruit).
Of aan een T° symbool bijgevoegd in de stempel van de ruit.

Jari
Expert

« Antwoord #12 Gepost op: Dinsdag 29 Maart 2011 - 12:33:00 (GMT-1) »

Wat kan ik beter gebruiken dan? Ik ken daar toch helemaal niks van... Ik heb zo'n autowashandje?

Ik heb hem wel enkel van buiten even snel gewassen he Tongue Stofzuigen moet ik ook nog eens doen.... Een andere keer Smiley
In de zomer zal ik hem wel vaker wassen en zeker de ruiten (maar als ik dan toch bezig ben doe ik hem toch ineens helemaal) hebben dat dan nodig...
jo
Meer dan expert

« Antwoord #13 Gepost op: Dinsdag 29 Maart 2011 - 12:57:48 (GMT-1) »

Wat kan ik beter gebruiken dan? Ik ken daar toch helemaal niks van... Ik heb zo'n autowashandje?

Ik heb hem wel enkel van buiten even snel gewassen he Tongue Stofzuigen moet ik ook nog eens doen.... Een andere keer Smiley
In de zomer zal ik hem wel vaker wassen en zeker de ruiten (maar als ik dan toch bezig ben doe ik hem toch ineens helemaal) hebben dat dan nodig...
Is jouw auto een pronkstuk?
Gaat hij bij verkoop veel geld moeten opbrengen of rij je hem gewoon op?
Als het niet veel uitmaakt doe gewoon verder, doe ik ook.
Je kunt hem eerst afspuiten dat het ergste vuil al weg is.
Maar eerst stofzuigen en dan wassen is de volgorde.

Jari
Expert

« Antwoord #14 Gepost op: Dinsdag 29 Maart 2011 - 13:08:40 (GMT-1) »

Nee, mijn auto is geen pronkstuk Wink Hij is sowieso al "slecht" om te verkopen want het is een naftje, maar ik ben inderdaad van plan die gewoon op te rijden en er het maximale uit te halen Smiley

Mijn auto blinkt toch als ik hem gekuist heb, dus dat is toch goed? Tongue
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: