Ik heb wel een warmtewerende voorruit waardoor het nooit bakheet is in mijn auto.
Hoe vaak? wanneer ze vuil zijn, ik zal eerder mijn ruiten al eens kuisen dan de auto zelf omdat me dat belangrijker lijkt, eens in de 2-3 weken doe ik dat zeker.
Verder heb ik altijd ruitensproeiervloeistof en nooit gewoon water, dat gebruik ik ook wel frequent, haat vuile ruiten.
Vreemd... Warmtewerend weet ik niet of ik heb, in ieder geval wordt het niet bakheet in de auto. Ruiten was ik minstens elke 2 weken, in de zomer zelfs bijna elke dag (vorige zomer toch, ontzettend veel insecten die altijd in mijn zicht te pletter vliegen)
Ruitensproeier is ook altijd uit de bus, merken verschillen wel. Nooit gewoon water.
Bij een lokaal tankstation hier bij ons krijg je die doekjes aan de kassa als je een kaart voor een wasprogramma met waxen vraagt.
Ik mag dan misschien wel ouderwets overkomen, maar ruiten reinig ik nog altijd met een flinke scheut ammoniak in het water. Sommigen verdragen de geur niet, ik wel. Het helpt zelfs als je een neusverkoudheid hebt.
Ik kom niet in tankstations

Enfin, niet in bemande. Esso Express onbemand scheelt een pak in prijs. Morgen eens rondkijken bij de Total hier in de buurt. Het ruitenwasmiddel van binnen staat ook iets op van ammoniak denk ik, maar ook daar krijg ik het niet mee weg.
Ik heb er ook geen last van!
Ik was mijn auto met afwasmiddel, daarna met proper water erover en that's it

En de ramen wel met een ruitenwissertje tegen de strepen. Staat wel regelmatig in de zon (afhankelijk van het uur van de dag). Gisteren gekuist, vorige kuisbeurt zal januari geweest zijn denk ik...
Minder moeite doen om het proper te houden en toch meer geluk hebben

Met een gemiddelde wasbeurt ben ik zo'n 3-4u bezig. (Incl. stofzuigen)
En ik vermoed nog met een spons ook?

Ik vraag me dan toch af waarom mensen geld extra uitgeven aan metaalglanslak als ze vervolgens met dreft en sponsen aan de slag gaan om die lak eraf te krijgen

.
Kan je lekker het vuil rondwrijven en swirls bijmaken

Een heel klein beetje Dreft zou wel een goede zijn vlak voor het waxen, zou effectief al het vuil meenemen. Althans volgens de detailer waar ik m'n producten haal.
Edit: detailer ook eens gemaild, oorzaak volgens hen is "slecht/onvoldoende" onderhoud, kan het bij hen laten reinigen i.c.m. een wasbeurt maar een tip/oplossing hoe ik het zelf kan doen krijg ik niet los.