Bron :
hln.be Krantenartikel verwijderd op verzoek van REPROCOPY.Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites. Dat lijkt me wel zeer uitzonderlijk, dat ze
meer - ca + 30 % - door het (donker)rood licht rijden als wettelijk te snel voorbij een onbemande camera.
Lijkt me wel een heel verstrooide maand maart te zijn... of andere redenen...
Eens kijken naar dezelfde PZ in februari:
bijna
50 % meer ... snelheidsovertredingen als roodlichtnegeerders bij een onbemande camera.
Wel raar dat de snelheidscontroles maart 2010 nog niet op de website te vinden zijn. Kloppen ze wel ?
Nog iets gevonden: maanden mei en juni van 2009, ca dezelfde verhoudingen: altijd duidelijk meer snelheidsovertredingen als roodlichtnegatie
http://www.polfed-fedpol.be/presse/presse_detail_nl.php?recordID=2027Resultaten van de snelheidscontroles voor mei en juni 2009 op het grondgebied van de politiezone Brussel-West.
BEMANDE CONTROLES
Tijdens de maand mei heeft onze dienst verkeer:
- 26.279 voertuigen gecontroleerd en
- 1.314 snelheidsovertredingen vastgesteld.
Hoogst gemeten snelheid: Sint-Jans-Molenbeek, Ninoofsesteenweg: 139 km/u (toegelaten 50km/u).
Tijdens de maand juni heeft onze dienst verkeer:
- 26.041 voertuigen gecontroleerd en
- 956 snelheidsovertredingen vastgesteld.
Hoogst gemeten snelheid: Sint-Jans-Molenbeek, A. Vandenpeereboomstraat: 109 km/u (toegelaten 50km/u).ONBEMANDE CONTROLESTijdens de afgelopen maand mei hebben onze flitspalen:
- 987.862 voertuigen gecontroleerd en
-
594 snelheidsovertredingen,
298 rood licht-overtredingen
66 snelheids- en rood licht-overtredingen vastgesteld.
Hoogst gemeten snelheid: Ganshoren, Keizer Karellaan: 135 km/u (toegelaten 50km/u).
Tijdens de afgelopen maand juni hebben onze flitspalen:
- 1.096.341 voertuigen gecontroleerd en
-
793 snelheidsovertredingen,
431 rood licht-overtredingen
108 snelheids- en rood licht-overtredingen vastgesteld.
Hoogst gemeten snelheid: Ganshoren, Keizer Karellaan: 125 km/u (toegelaten 50km/u).
Ik citeer
ook de bemande controles, Ina. Van efficiëntieverschil gesproken...