Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 - 18:57:20 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
39.574 aantal berichten in 3.175 topics door 293 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kristiaan
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Website en Forum
| |-+  Forumwerking
| | |-+  Avatar
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Avatar  (gelezen 4413 keer)
Rafael
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

« Gepost op: Woensdag 12 Juli 2006 - 23:19:37 (GMT-1) »

Toen ik zonet hier kwam kijken, was m'n avatar gigantisch uitgerokken... Sad
Zowel hierboven, als langs een post...
Kan dit opgelost worden zodat deze zijn oorspronkelijke waarde weer neemt?

Dank Smiley
os2lover
Expert

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 12 Juli 2006 - 23:20:56 (GMT-1) »

De max. grootte van de avatar is uitgebreid naar 160x160
Resize dus best je avatar naar zo kort mogelijk bij die maat.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 12 Juli 2006 - 23:22:21 (GMT-1) »

De max. grootte van de avatar is uitgebreid naar 160x160
Resize dus best je avatar naar zo kort mogelijk bij die maat.

M'n avatar is 98x117 geloof ik, en je zegt zelf de maximum grootte... Ik zou het handiger vinden als hij deze avatar gewoon op zijn originele grootte zou kunnen weergeven, want deze gebruik ik ook elders... Moet toch mogelijk zijn?  Huh

Edit van bericht:
Ik zie dat Jozef z'n avatar nog mooi blijft, is dit dan ergens een instelling of iets dergelijks?
« Laatste verandering: Woensdag 12 Juli 2006 - 23:23:56 (GMT-1) door Rafael » Gelogd
os2lover
Expert

« Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 12 Juli 2006 - 23:25:23 (GMT-1) »

Ik vermoed dat Jozef met een resized avatar hier zit.
Alleszins aan gebruikerskant zijn er geen instellingen aan, misschien wel in de forumsoftware als administrator..

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #4 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 00:10:34 (GMT-1) »

Ik weet het, jongens, ik krijg grijs haar van die avatars.

Oorspronkelijk stonden ze ingesteld op 45 x 45 pixels, en dat vond ik wat te klein. Ik heb de instelling dan verhoogd naar 160 x 160 pixels, en sindsdien is het naar de knoppen.

Ik kan aannemen dat de software misschien de avatars verkleint als je een lagere instelling kiest, maar toch niet dat hij ze zou vergroten als je een hogere instelling kiest.

Voor mijn avatar heb ik mijn avatar van het Gratis Rijbewijs Online forum gedownload en dan geupload op dit forum. Ik vind hem echter te klein. Maar misschien past de forumsoftware de instelling voor de avatars niet toe voor een administrator.

Mochten jullie even wat tijd hebben om me te helpen: op http://www.simplemachines.org/ vind je onder Support de Online Manual, de FAQ en het Community Forum.

Dit forum is er veel sneller moeten komen dan ik gedacht had. Ik denk dat ik daarnaast een SMF forum ga installeren om testen mee te doen. Dan kan ik jullie desgewenst daarop administratorrechten geven. Wat dunkt jullie?

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
vu1
Starter
*

virtuele gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 00:13:21 (GMT-1) »

[van jozef]
Kijk, dit is een testbericht, ik heb me ingelogd als vu1 (virtual user 1). Zijn avatar (Claudia Schiffer) is 65 x 65 pixels en verschijnt niet groter.  Huh
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 00:43:24 (GMT-1) »

Ik snap er ook niet veel van, ik heb nog niet met dit forum gewerkt.
Ik heb m'n avatar opnieuw toegevoegd (extern gelinkt), maar doet het nog steeds.
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #7 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 08:46:47 (GMT-1) »

Ik had mijn avatar opgeladen toen de maximum afmetingen nog op 45 x 45 pixels stonden. Blijkbaar werd hij daarbij door de forumsoftware verkleind opgeslagen, want ook nadat ik de maximum afmetingen op 160 x 160 pixels gezet had, bleef mijn avatar te klein.

Ik heb hem nu eerst verwijderd door te kiezen voor geen avatar, en hem daarna terug met de derde optie opgeladen naar het forum. Nu is hij zoals het hoort (98 x 117 pixels).

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
os2lover
Expert

« Antwoord #8 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 08:50:21 (GMT-1) »

Lol mijn avatar is nu blijkbaar te groot, want je krijgt een horizontaal scrollbalkje.

jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #9 Gepost op: Donderdag 13 Juli 2006 - 08:55:13 (GMT-1) »

Ja, ik heb op het forum van SMF gelezen dat zoiets kan.

Ik denk dat je je Tux eens moet kammen ...  Cheesy

os2lover
Expert

« Antwoord #10 Gepost op: Zondag 16 Juli 2006 - 01:47:41 (GMT-1) »

'k Heb nog wel een paar duizend tux-figuren staan, geen probleem Smiley

Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #11 Gepost op: Dinsdag 24 Juli 2007 - 01:12:17 (GMT-1) »

Hoi Jozef

Heb je hier nog naar kunnen kijken? Als ik een externe afbeelding wil toevoegen aan m'n profiel, wordt deze nog steeds op 160 x 160 gezet. Wanneer ik een afbeelding upload, doet hij het wel goed. Dus de fout zit ergens met de externe afbeeldingen... Ik zal zelf SMF eens installeren hier, misschien kan ik je helpen ;-)

Update 1:37

Jozef, je kan het oplossen door een instelling te veranderen:
'Beheer' -> Links 'Bijlagen en avatars' -> Bovenaan 'Avatarinstellingen' -> 'Als de avatar te groot is...' .. Hier kan je kiezen voor "Weiger hem", of "Verklein hem met behulp van JavaScript". Downloaden en verkleinen met GD is ook mogelijk, maar die optie zou ik persoonlijk niet gebruiken. Persoonlijk zou ik voor "Weiger hem" kiezen, daar te grote avatars anders toch nog storend kunnen zijn voor mensen zonder JavaScript.

Alle andere opties geven de avatars dus goed weer, behalve de standaardoptie ;-)
« Laatste verandering: Dinsdag 24 Juli 2007 - 01:40:56 (GMT-1) door Rafael » Gelogd
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #12 Gepost op: Dinsdag 24 Juli 2007 - 17:35:34 (GMT-1) »

Hartelijk bedankt voor het opzoekwerk, Rafael!  Wink

De instelling stond op "Laat de HTML de grootte aanpassen". Ze staat nu op "Weiger hem".

Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #13 Gepost op: Dinsdag 24 Juli 2007 - 18:01:53 (GMT-1) »

Hartelijk bedankt voor het opzoekwerk, Rafael!  Wink

De instelling stond op "Laat de HTML de grootte aanpassen". Ze staat nu op "Weiger hem".

Graag gedaan, nu kan ik mijn avatar ook toevoegen Wink
bibi585
Meer dan expert

« Antwoord #14 Gepost op: Dinsdag 24 Juli 2007 - 19:18:27 (GMT-1) »

[van jozef]
Kijk, dit is een testbericht, ik heb me ingelogd als vu1 (virtual user 1). Zijn avatar (Claudia Schiffer) is 65 x 65 pixels en verschijnt niet groter.  Huh

Ik dacht toch dat Claudia Schiffer er anders uitzag dan dat rood kruisje of ben ik verkeerd?  Wink Grin Grin Grin
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: