Nu ben ik bezig met mijn stage, als die afgelopen is wacht mij nog de derde en laatste horde, nl. de modelles.
Juist. En tijdens die modelles gaat de examinator fouten maken, om na te gaan of je ze merkt en hem er attent op maakt.
Voor een instructeur praktijk gaat hij bijvoorbeeld zich langs achter de auto i.p.v. langs voor (zodat je het aankomend verkeer ziet naderen) naar het bestuurdersportier begeven (hoewel VIP chauffeurs, butlers en bodyguards geleerd wordt om, wanneer de VIP al in de auto zit, niet de onbeleefdheid te begaan om zich langs voor naar het bestuurdersportier te begeven).
De examinator gaat eerst zijn spiegels afstellen, en pas daarna zijn bestuurderszetel, wat natuurlijk verkeerd is.
Hij gaat, waar de maximum toegestane snelheid beperkt is tot 50 km/h, op zijn sloefen proberen om toch iets sneller te rijden, om te zien of je hem daarop attent maakt.
Maar het is naar mijn gevoel wel goed geweest om de modelles te verplaatsen naar het einde van de stage, daar waar ze in het verleden vóór het begin van de stage plaatsvond.