leg uit vraag 7?
Geen verkeersborden, dus voorrang van rechts
Waarom ben ik dan verkeerd als ik dit antwoord?
Hij overschreid blijkbaar een stuk van de weg die niet voor hem bedoeld is, dus geen voorrang van rechts. (kreeg ik toch als uitleg)

Gij zijt niet verkeerd, het antwoord op de vraag 7 is verkeerd, ttz niet aangepast
na de herziende vvr-wetgeving die in werking trad op 1 maart 2007.
Dus met 14/15 en vraag 7 -volgens het onaangepaste antwoord- mis, dan heb je alles juist, gelijk ik

Ref:
http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=18609 februari 2007
Herziening van de voorrangsregels / snelheidszones
Publicatie in Belgisch Staatsblad van 9 februari 2007 :
* K.B. van 29 januari 2007 tot wijziging van het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg.
Inwerkingtreding : 1 maart 2007Wie op een kruispunt een doorlopend trottoir of een fietspad overschrijdt zal voortaan zijn voorrang van rechts ten aanzien van andere automobilisten niet meer verliezen, met dien verstande dat de bestaande voorrangsregels ten opzichte van weggebruikers die gerechtigd zijn om het fietspad te volgen (voetgangers, (brom)fietsers), gevrijwaard blijven.
(Zie nieuw artikel 12.4bis)
Zeer goed gedaan Alain en Bibi, tja Rafael en anderen... (toen in 2006 was het nog juist)

7. In deze situatie heeft de grijze wagen voorrang.
Nee, hij overschrijdt een deel van de openbare weg dat niet voor hem is voorbehouden.Ja, hij komt van rechts - sinds 1 maart 2007 -In deze situatie heeft de grijze wagen voorrang.
* Ja, hij komt van rechts.
° Nee, hij overschrijdt een deel van de openbare weg dat niet voor hem is voorbehouden.
° Ja, want anders blokkeert hij het kruispunt.
* Juist