Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Dinsdag 22 Mei 2012 - 05:29:39 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
39.565 aantal berichten in 3.174 topics door 293 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kristiaan
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Verkeersvragen en -discussies
| |-+  Wegeninfrastructuur
| | |-+  Politie plaatst bewust geen bewegwijzering
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Politie plaatst bewust geen bewegwijzering  (gelezen 607 keer)
jozef
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

Viva Bavaria !

« Gepost op: Woensdag 18 Maart 2009 - 18:23:06 (GMT-1) »

Krantenartikel of link ernaar verwijderd op verzoek van REPROCOPY.

Het ligt evenwel niet in onze mogelijkheden om een versie van deze site waarop het verwijderde krantenartikel nog wel voorkomt te verwijderen van de diverse webarchiefsites.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #1 Gepost op: Woensdag 18 Maart 2009 - 18:46:26 (GMT-1) »

't is maar wat je sluipverkeer noemt hé.
jo
Meer dan expert

« Antwoord #2 Gepost op: Woensdag 18 Maart 2009 - 21:06:55 (GMT-1) »

Lips Sealed
« Laatste verandering: Dinsdag 26 Januari 2010 - 03:57:18 (GMT-1) door jo » Gelogd

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien
JC
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #3 Gepost op: Woensdag 18 Maart 2009 - 21:50:33 (GMT-1) »

Ik gebruik sinds enkele weken ook vnl. 'sluipwegen' richting Brussel. Zolang men het mij op de hoofdwegen moeilijk maakt om vooruit te geraken door straatmeubilair, asverschuivingen, terugbrengen van 2x2 naar 1x1, ... zal ik een andere en snellere route zoeken. Die heb ik nu gevonden, ze is weliswaar ongeveer 1,5 km langer, maar ik doe er 10 min. minder over. Mijn gemiddeld verbruik is ook bijna met een liter afgenomen. Leve de sluiproutes !

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #4 Gepost op: Woensdag 18 Maart 2009 - 22:54:33 (GMT-1) »

Ik vraag me eerder af, vanaf wanneer iets als sluiproute wordt bestempeld. Vandaag heeft de verkeersdeskundige (lees: prutser) hier weer besloten om een hoopje wegen terug te brengen tot 50 km/u. (We zitten al over de 20 straten die op enkele maanden van 70 km/u naar 50 km/u zijn gegaan, ik moet bijna moeite doen om hier nog sneller dan 50 km/u te mogen rijden) Gevolg is dat ik of aan 50 km/u mag tuffen, of 1,6 km omrijden. (Met "sluiproute" 1,6 km langs dat stuk, zonder "sluiproute" 3,4 km -> bijna 50% meer.. ik reken enkel de "sluiproute", en de alternatieve route, het is niet zo dat die 1,6 km de afstand is die ik moet doen, anders nam ik de fiets wel)

Ik stel me dan ook behoorlijk de vraag, waar ze de grens trekken. Op de 1,6 km "sluiproute" is hooguit 300 meter bewoond, de rest is tussen weien.

Waarom is het dan nodig om die snelheid terug te dringen tot 50 km/u ipv 70 km/u en het verkeer daar te ontmoedigen?
  • Voor de bewoners? Had dan elders bouwgrond gezocht? Wanneer je langs een mooie baan woont, moet je niet gaan klagen als er wagens overrijden hé.
  • Enfin, dan toch voor de bewoners en de geluidsoverlast? Zelfs mijn wagen maakt niet meer lawaai aan 70 km/u dan aan 50 km/u, en de echte laagvliegers laten zich evenmin afschrikken door de zone 50.
  • Voor het milieu? -haha, moet ik meer zeggen?-
  • Voor het "beeld van de baan"? Wel, ik verwacht absoluut niet dat ik op rechte stukken 50 km/u mag.
  • Voor de kas te spekken? *bingo*
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #5 Gepost op: Donderdag 19 Maart 2009 - 02:53:05 (GMT-1) »

Allemaal om slechts twee redenen, Rafael.

Ten eerste: meer kassa-kassa bij snelheidscontroles.

Ten tweede: minder dodelijke slachtoffers in de statistieken (maar des te meer zwaargekwetsten en voor de rest van hun leven gehandicapten).
« Laatste verandering: Donderdag 19 Maart 2009 - 02:54:39 (GMT-1) door jozef » Gelogd

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
bibi585
Meer dan expert

« Antwoord #6 Gepost op: Donderdag 19 Maart 2009 - 12:54:38 (GMT-1) »

Tegenwoordig, eigenlijk altijd geweest al, kan je gewoon niet zonder GPS in België.
Zeker met een vrachtwagen. Begin maar zoeken wanneer de weg weeral eens afgesloten is ter hoogte van 1 of ander veldwegel.
Een auto of zelfs een groter voertuig kan je nog makkelijk eens keren, probeer dat maar eens met een oplegger.
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: