Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
De
activerings e-mail
gemist?
Donderdag 09 September 2010 - 21:01:57 (GMT-1)
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:
Geavanceerd zoeken
28.553
aantal berichten in
2.370
topics door
217
geregistreerde leden
Nieuwste lid:
Marita
Christophoros
Forumgemeenschap
Praatcafé
Hudson-noodlanding simulatie
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
Auteur
Topic: Hudson-noodlanding simulatie (gelezen 815 keer)
Michel
Meer dan expert
Hudson-noodlanding simulatie
«
Gepost op:
Vrijdag 06 Maart 2009 - 22:27:40 (GMT-1) »
Via deze link, een knap staaltje computeranimatie die een reconstructie van de "zweeflanding" in de Hudsonrivier weergeeft, gelinkt aan de reële radiogesprekken van de verkeersleiding!
http://www.youtube.com/watch?v=imDFSnklB0k&eurl=http://venturebeat.com/2009/02/09/scene-systems-uses-animations-to-reconstruct-scenes-such-as-sullys-crash-landing/
«
Laatste verandering: Vrijdag 06 Maart 2009 - 22:30:12 (GMT-1) door Michel
»
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I
jozef
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
Viva Bavaria !
Re: Hudson-noodlanding simulatie
«
Antwoord #1 Gepost op:
Vrijdag 06 Maart 2009 - 23:06:38 (GMT-1) »
In België zou die piloot misschien wel van de Scheepvaartpolitie een boete gekregen hebben voor varen zonder het vereist brevet en sneller dan toegestaan.
"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
JC
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
«
Antwoord #2 Gepost op:
Vrijdag 06 Maart 2009 - 23:20:56 (GMT-1) »
Die kerel verdient echt een standbeeld.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519
sniper
Meer dan expert
Geslacht:
«
Antwoord #3 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 01:56:06 (GMT-1) »
koelbloedigheid van een navy pilot
die gasten zijn getraind om op het water te landen (gelukkig voor de passagiers)
de meesten onder ons (gewone mensen) zouden al lang gaan lopen zijn
geef die man een standbeeld
better a bad day at sea
than a good day at the office
BBB
Meer dan expert
Geslacht:
Hirsch Ballin
«
Antwoord #4 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 03:33:27 (GMT-1) »
Citaat van: sniper op Zaterdag 07 Maart 2009 - 01:56:06 (GMT-1)
koelbloedigheid van een navy pilot
die gasten zijn getraind om op het water te landen (gelukkig voor de passagiers)
De gelukkigen onder de deelnemers die door de loterij geraken.
Zelf zou ik al minstens om 2 redenen 'medisch' worden afgekeurd (lengte en ogen).
Citaat
Die kerel verdient echt een standbeeld.
Als leek kan ik inzien dat het een grote prestatie is om koelbloedig te blijven en in een split second de juiste beslissing te nemen. Is dat technisch ook nog een prestatie of is het landen op een voldoende groot recht stuk van een voldoende brede en blijkbaar niet al te diepe rivier (op die plaats althans) niet gek veel moeilijker dan het landen op een strook asfalt?
«
Laatste verandering: Zaterdag 07 Maart 2009 - 03:35:32 (GMT-1) door BBB
»
Voor meer uitleg over mijn avatar, zie
http://www.christophoros.be/nl/forum/index.php/topic,1038.msg8521.html#msg8521
JC
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
«
Antwoord #5 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 11:40:51 (GMT-1) »
Veel piloten dachten zelfs dat het niet mogelijk was om een lijnvliegtuig te 'ditchen'. Op asfalt raken de wielen de grond en heb je een ruime marge waarbinnen je mag landen. Zelfs behoorlijk schuin landen levert geen problemen op. Eerst het linker wiel dan het rechter kan ook. Het is allemaal niet fraai, maar het kan zonder brokken te maken. Op een rivier raken de motoren en de romp eerst het water. Het remmende effect dat hier vanuit gaat is veel groter. Als een motor eerder het water raakt dan het andere zal het vliegtuig een agressieve bocht maken en breken (zoek maar naar de landing op de oceaan voor Komoren, na een kaping). De diepte van het water speelt niet echt mee. Hoe diep de Hudson daar is weet ik niet, maar vergeet niet dat het vliegtuig dreef en niet aan de grond gelopen was.
Sully heeft de Airbus netjes exact recht en vlak in het water neergezet, dat is een ongelooflijke prestatie. Ik hoop dat hij een dik betaalde instructeursjob krijgt en nieuwe piloten hetzelfde bijbrengt. Misschien vind hij wel wat leerlingen in Turkije !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519
jozef
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
Viva Bavaria !
«
Antwoord #6 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 19:14:59 (GMT-1) »
Citaat van: JC op Zaterdag 07 Maart 2009 - 11:40:51 (GMT-1)
Sully heeft de Airbus netjes exact recht en vlak in het water neergezet, dat is een ongelooflijke prestatie. Ik hoop dat hij een dik betaalde instructeursjob krijgt
Hij is al 58, en de laatste jaren niet vet meer betaald geweest:
40% pay cut and pension terminated
.
"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
jozef
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
Viva Bavaria !
«
Antwoord #7 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 19:21:15 (GMT-1) »
Citaat van: BBB op Zaterdag 07 Maart 2009 - 03:33:27 (GMT-1)
Zelf zou ik al minstens om 2 redenen 'medisch' worden afgekeurd (lengte en ogen).
Ook als lijnpiloot?
Zie bijvoorbeeld
www.lufthansa-pilot.de
. Daar moet je tussen 1,65 m en 1,98 m groot zijn, en een gezichtsvermogen +/- 3 dioptrie hebben.
«
Laatste verandering: Zaterdag 07 Maart 2009 - 19:23:45 (GMT-1) door jozef
»
BBB
Meer dan expert
Geslacht:
Hirsch Ballin
«
Antwoord #8 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 21:50:12 (GMT-1) »
Citaat van: jozef op Zaterdag 07 Maart 2009 - 19:21:15 (GMT-1)
Citaat van: BBB op Zaterdag 07 Maart 2009 - 03:33:27 (GMT-1)
Ook als lijnpiloot?
Zie bijvoorbeeld
www.lufthansa-pilot.de
. Daar moet je tussen 1,65 m en 1,98 m groot zijn, en een gezichtsvermogen +/- 3 dioptrie hebben.
Lijnpiloot zou voor mij geen probleem zijn.
Ik heb als puber met de gedachte gespeeld hoe het zou zijn om in zo'n straaljager te vliegen (de techniek, de kick) en er daarom ook wel eens over nagedacht maar ik ben te pacifistisch om ooit serieus te hebben overwogen om straaljagerpiloot te worden, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het doden en verwonden van mensen, al dan niet intentioneel. Een soldaat kan zich naar mijn stellige overtuiging niet verschuilen achter het feit dat hij 'slechts' een opdracht uitvoert terwijl de politici zich weer verschuilen achter het feit dat zij het niet uitvoeren. Beiden zijn individueel verantwoordelijk voor onnodig leed wat berokkend wordt. Als soldaat moet je opdrachten volgen, ook wanneer ze niet stroken met je geweten.
Moest ik deel hebben genomen aan de selectie dan zouden de sport-proef en de pscyhologische testen geen probleem zijn geweest voor mij maar zou ik medisch zonder enige twijfel zijn afgekeurd omdat ik te lang ben, ik te grote bovenbenen heb en ik bijziend ben. Ook zou ik wel eens afgekeurd kunnen worden omwille van mijn wervelkolom die van nature wat holler is dan doorsnee.
Die sportproeven en die psychologische proeven, daar kan je je op voorbereiden, die 'medische' keuring is volledig een loterij.
«
Laatste verandering: Zaterdag 07 Maart 2009 - 22:01:14 (GMT-1) door BBB
»
jozef
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
Viva Bavaria !
«
Antwoord #9 Gepost op:
Zaterdag 07 Maart 2009 - 23:36:47 (GMT-1) »
Citaat van: BBB
ik ben te pacifistisch om ooit serieus te hebben overwogen om straaljagerpiloot te worden, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het doden en verwonden van mensen
Vind je het dan misdadig als straaljagerpiloten een vliegtuig naar beneden halen waarmee terroristen duizenden mensen dreigen te doden?
BBB
Meer dan expert
Geslacht:
Hirsch Ballin
«
Antwoord #10 Gepost op:
Zondag 08 Maart 2009 - 02:21:50 (GMT-1) »
Citaat van: jozef op Zaterdag 07 Maart 2009 - 23:36:47 (GMT-1)
Citaat van: BBB
ik ben te pacifistisch om ooit serieus te hebben overwogen om straaljagerpiloot te worden, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het doden en verwonden van mensen
Vind je het dan misdadig als straaljagerpiloten een vliegtuig naar beneden halen waarmee terroristen duizenden mensen dreigen te doden?
In zo'n extreem geval moet je getallen vergelijken. Een vliegtuig wat bestuurd wordt door terroristen maar waarin ook veel onschuldigen zitten neerhalen vs. duizenden mensen laten omkomen. Tja, in zo'n geval heb je geen keuze en zal je het vliegtuig moeten neerhalen aangezien 100 doden minder erg is dan duizenden doden.
Dit zijn echter niet het type dilemma's wat ik voor ogen heb, de realiteit is dat die straaljagers op 11-9-2001 kansloos waren omdat ze de tijd niet hadden om in de buurt te geraken.
Ik denk eerder aan een buitenlands gebouw bombarderen nog voordat (andere) onschuldigen gedupeerd worden en hierdoor er verantwoordelijk voor zijn dat mensen die daar in de buurt waren verder leven met geamputeerde ledematen of personen liquideren (overheids-eufemisme voor vermoorden).
Zelfs dan kan er sprake zijn van jouw mannen vs. de mannen van de tegenstander maar wat wanneer je geen oorlog had gestart?
Het liefst zou ik zien dat geen enkel land een leger had en dat er helemaal geen oorlog werd gevoerd. Nu is de huidige realiteit mogelijk zo dat wij een leger nodig hebben omdat wij anders zouden worden aangevallen door andere landen waar ze wel een leger hebben maar zelf kan ik er gelukkig voor kiezen om hier niet aan mee te doen.
Ik doe liever iets wat constructiever van aard is al kan ik helaas ook weer niet ontkennen dat bepaalde gevolgen van de oorlog dan weer uiterst constructief kunnen zijn. Ik denk hierbij aan de ontwikkeling van de pc dankzij de (de)codeermachines die tijdens de oorlog werden gebruikt en de ontwikkeling van de ruimtevaart omdat de USA en Rusland lange afstands-raketten nodig hadden en de ontwikkeling van het internet dankzij de behoefte van het Pentagon om over grote afstand veel computers te laten samenwerken (CERN heeft dan weer www uitgevonden).
jozef
Administrator
Meer dan expert
Geslacht:
Viva Bavaria !
«
Antwoord #11 Gepost op:
Zondag 08 Maart 2009 - 03:29:53 (GMT-1) »
Citaat van: BBB op Zondag 08 Maart 2009 - 02:21:50 (GMT-1)
CERN heeft dan weer www uitgevonden.
Het Zwitserse CERN zeker niet. Wel haar van geboorte Britse medewerker Tim Berners Lee, die slechts dank zij de steun van Robert Cailliau zijn project eindelijk kunnen verwezenlijken heeft.
Bron:
http://de.selfhtml.org/intro/internet/www.htm
Rudi
Expert
Geslacht:
«
Antwoord #12 Gepost op:
Dinsdag 10 Maart 2009 - 17:29:09 (GMT-1) »
On topic maar off topic voor dit forum deze vraag : bij deze noodlanding ging het over vlucht Cactus 1549, weet iemand vanwaar die benaming "Cactus" komt? Dit rijmt niet bepaald op US Airways, noch op Airbus, of is het toch de benaming van die maatschappij. Die 1549 is (denk ik) een verwijzing naar hun vluchtnummer.
Michel
Meer dan expert
«
Antwoord #13 Gepost op:
Dinsdag 10 Maart 2009 - 19:49:18 (GMT-1) »
Citaat van: Rudi op Dinsdag 10 Maart 2009 - 17:29:09 (GMT-1)
On topic maar off topic voor dit forum deze vraag : bij deze noodlanding ging het over vlucht Cactus 1549, weet iemand vanwaar die benaming "Cactus" komt? Dit rijmt niet bepaald op US Airways, noch op Airbus, of is het toch de benaming van die maatschappij. Die 1549 is (denk ik) een verwijzing naar hun vluchtnummer.
Hier vindt ge de uitleg vanwaar de Callsign "Cactus" vandaan komt:
Citaat
http://en.wikipedia.org/wiki/America_West_Airlines
America West Airlines was one of the United States' ten major airlines. The airline was based in Phoenix, Arizona, and is now a part of US Airways Group.
At the time of its integration into US Airways, the airline maintained two hubs, one at Phoenix Sky Harbor International Airport in Phoenix, Arizona, and the other at McCarran International Airport in Las Vegas, Nevada.
...
As of September 2008, USA and AWE is flying under
one callsign, 'Cactus'
, and ICAO code 'AWE'.
...
Headquarters Tempe, Arizona
Ik vermoed:
Arizona en Nevada ligt tegen Mexico... zeer droog gebied... woestijn ... "cactussen" genoeg rond die luchthavens, goed idee voor een Callsign
Citaat
http://www.airlinepilotforums.com/major/29902-usair-callsign.html
Interoffice Correspondence
Date: August 11, 2008
To: All Pilots
From: Captain Ed Bular, Senior Vice President - Flight Operations/InFlight
Subject:Call Sign
Fellow Pilots,
Next month, on September 26, the Company will mark the one-year anniversary of the Operating Certificate merger at the new US Airways. Even after the merge, though, we continued to operate under two separate ATC identifiers and call signs – US Air and Cactus. To complete the consolidation of operations, all flights will be filed with the USA identifier and use the call sign
Cactus
beginning September 1, 2008.
...
«
Laatste verandering: Dinsdag 10 Maart 2009 - 20:18:18 (GMT-1) door Michel
»
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I
Rudi
Expert
Geslacht:
«
Antwoord #14 Gepost op:
Dinsdag 10 Maart 2009 - 20:34:47 (GMT-1) »
@ michel. Dank U. Stoem van mij om niet aan Wikipedia gedacht te hebben.
Pagina's:
[
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Website en Forum
-----------------------------
=> Website