Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Woensdag 08 Februari 2012 - 00:16:19 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
38.029 aantal berichten in 3.053 topics door 283 geregistreerde leden
Nieuwste lid: popelier michel
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Website en Forum
| |-+  Website
| | |-+  Domeinnaam
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: Domeinnaam  (gelezen 1185 keer)
jozef
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

Viva Bavaria !

« Gepost op: Zondag 26 Oktober 2008 - 18:35:17 (GMT-1) »

Het is niet de eerste keer dat forumdeelnemers melden dat de domeinnaam christophoros.be niet duidelijk genoeg zou verwijzen naar een site over het wegverkeer.

Toen ik de domeinnaam gekozen heb, stond ik er versteld van hoeveel domeinnamen die naar het wegverkeer verwijzen, al in gebruik waren, meestal zonder dat er een website aan gekoppeld is.

Bovendien was het oorspronkelijk de bedoeling de site ook in het Frans uit te bouwen, liefst met één enkele domeinnaam die zowel Frans- als Nederlandstaligen zou aanspreken.

christophorus.be (Latijns) was al in gebruik. Daarom heb ik christophoros.be (Grieks) gekozen. Christophoros (Christoffel) is de patroonheilige van de reizigers. Vroeger zag je wel meer een afbeelding van de heilige Christoffel op of in auto's.

Sedert ongeveer een jaar heb ik de site overgedragen aan Joeri Cools. Een eventuele verandering van de domeinnaam behoort daardoor ook tot zijn bevoegdheid. Wat mij betreft, zou ik daar geen probleem mee hebben.

Iets met "wegcode" lijkt mij persoonlijk evenwel minder geschikt. Niet dat dat niet zou kunnen, niemand heeft een monopolie op de term "wegcode". Maar ten eerste lijkt een associatie met het debacle van wegcode.be mij niet opportuun. En ten tweede gaat deze site over veel meer dan alleen maar wegverkeersrecht. Het thema is, zoals bovenaan de pagina vermeld: sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer. Om dat te verwezenlijken, volstaat het louter naleven van de verkeersregels niet.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
benny stinkens
Meer dan expert

Geslacht: Man

Wijs is hij die van een vijand een vriend kan make

« Antwoord #1 Gepost op: Zondag 26 Oktober 2008 - 22:24:49 (GMT-1) »

Sedert ongeveer een jaar heb ik de site overgedragen aan Joeri Cools. Een eventuele verandering van de domeinnaam behoort daardoor ook tot zijn bevoegdheid. Wat mij betreft, zou ik daar geen probleem mee hebben.

Het is volgens mij nu niet het moment om van domeinnaam te veranderen, ik zou dit eerder doen als deze site aangepast is, want zover ik weet is dit ook al een jaar geleden dat dit ging gebeuren.   Sad
Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: