Christophoros
Een forum over sociaal, hoffelijk, vlot en veilig wegverkeer
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
Zondag 20 Mei 2012 - 11:44:27 (GMT-1)

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
39.550 aantal berichten in 3.174 topics door 293 geregistreerde leden
Nieuwste lid: kristiaan
* Startpagina Help Inloggen Registreren
+  Christophoros
|-+  Verkeersvragen en -discussies
| |-+  Verkeer en Recht
| | |-+  Richtingaanwijzer
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Omlaag Print
Auteur Topic: Richtingaanwijzer  (gelezen 1462 keer)
snipper
Starter
*

« Gepost op: Maandag 07 Juli 2008 - 18:03:24 (GMT-1) »

Als de politie dan toch zo graag boetes schrijft moeten ze maar eens een anonieme wagen aan een rotonde zetten en
iedereen die geen richting aangeeft bij het verlaten van de rotonde een serieuze boete geven.
Het niet gebruik is niet alleen tegen de wegcode, maar ook nog eens asociaal rijgedrag, de anderen denken immers dat ze
die niet pinkers moeten voorlaten .
jozef
Administrator
Meer dan expert

Geslacht: Man

Viva Bavaria !

« Antwoord #1 Gepost op: Dinsdag 08 Juli 2008 - 00:31:47 (GMT-1) »

Ik kan jou alleen maar volkomen gelijk geven.

Echter: snelheidsovertredingen flitsen verloopt volautomatisch, en brengt meer geld in het laadje.

Het door een aantal organisaties geclaimde bevorderen van de verkeersveiligheid in België is meestal slechts een drogreden om het nastreven van heel wat minder nobele doelstellingen te verdoezelen.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
BBB
Meer dan expert

Hirsch Ballin

« Antwoord #2 Gepost op: Dinsdag 08 Juli 2008 - 02:16:21 (GMT-1) »

Als de politie dan toch zo graag boetes schrijft moeten ze maar eens een anonieme wagen aan een rotonde zetten en
iedereen die geen richting aangeeft bij het verlaten van de rotonde een serieuze boete geven.
Het niet gebruik is niet alleen tegen de wegcode, maar ook nog eens asociaal rijgedrag, de anderen denken immers dat ze
die niet pinkers moeten voorlaten .
Ik ben het met je eens!

e49Memling
Expert

« Antwoord #3 Gepost op: Zaterdag 26 Juli 2008 - 20:00:29 (GMT-1) »

Niet bij alleen rotondes, bij gelijk welk kruispunt, vaak maar 1 op 5 die knippert.
Van rijstrook veranderen wordt ook nog nauwelijks aangegeven. enzovoorts.....
JC
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #4 Gepost op: Zondag 27 Juli 2008 - 00:53:08 (GMT-1) »

Ik doe behoorlijk wat snelweg per dag en zie zeer veel chauffeurs hun knipperlichten niet meer gebruiken, meestal gaat dit gepaard met twijfelend veranderen van rijstroken. Als de knipperlichten wel gebruikt worden dan is het meestal om je de pas af te snijden.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519
BBB
Meer dan expert

Hirsch Ballin

« Antwoord #5 Gepost op: Zondag 27 Juli 2008 - 02:01:38 (GMT-1) »

Ik doe behoorlijk wat snelweg per dag en zie zeer veel chauffeurs hun knipperlichten niet meer gebruiken, meestal gaat dit gepaard met twijfelend veranderen van rijstroken. Als de knipperlichten wel gebruikt worden dan is het meestal om je de pas af te snijden.
Dat proberen ze bij mij ook wel eens wanneer ik als voetganger al begonnen ben met over te steken of wanneer ik uit alle macht mijn pas zou moeten inhouden om nog stil te staan voor de rijbaan of op het eerste stuk van de rijbaan (ik wandel vaak wat sneller).
No way dat ik ze dan nog voor laat als ze hun richtingaanwijzer pas aandoen wanneer ze zien dat ik aan het oversteken ben of op het punt sta om te gaan oversteken, dan mogen ze efkes wachten.
Met een rotonde maak ik zoiets ook regelmatig mee. Ze doen hun rechter richtingaanwijzer niet aan waardoor ik begin met oversteken en zij uiteindelijk stil komen te staan. Hopelijk leren in ieder geval die mensen om de volgende keer wel hun richtingaanwijzer te gebruiken.

Ik let uiteraard wel altijd op ofdat ze daadwerkelijk stoppen.

We weten allemaal wat de oorzaak er van is dat veel automobilisten hun richtingaanwijzers niet meer op een normale manier gebruiken. Juist, omdat de flikken liggen te slapen.
« Laatste verandering: Zondag 27 Juli 2008 - 02:03:48 (GMT-1) door BBB » Gelogd

Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #6 Gepost op: Zondag 27 Juli 2008 - 10:57:02 (GMT-1) »

Wat ook leuk is, zijn mensen die hun richtingaanwijzer aanzetten om de rotonde op te rijden (met een slakkengang) - wat ik meestal niet eens verwacht en er dus regelmatig vlak voor in zit - maar niet gebruiken om de rotonde te verlaten.
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #7 Gepost op: Zondag 27 Juli 2008 - 18:18:55 (GMT-1) »

Wat ook leuk is, zijn mensen die hun richtingaanwijzer aanzetten om de rotonde op te rijden

Te gek om los te lopen dat het Belgisch verkeersreglement dat toelaat. Hier in Duitsland is dat verboden.

"Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht." (Duitse StVO §1 (1))
benny stinkens
Meer dan expert

Wijs is hij die van een vijand een vriend kan make

« Antwoord #8 Gepost op: Zondag 27 Juli 2008 - 22:01:05 (GMT-1) »

Wat ook leuk is, zijn mensen die hun richtingaanwijzer aanzetten om de rotonde op te rijden

Te gek om los te lopen dat het Belgisch verkeersreglement dat toelaat. Hier in Duitsland is dat verboden.

Toe te laten is één ding vroeger was het zelfs verplicht. Grin
jozef
Administrator
Meer dan expert

Viva Bavaria !

« Antwoord #9 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 00:56:51 (GMT-1) »

Toe te laten is één ding vroeger was het zelfs verplicht. Grin

Is natuurlijk maar voor één ding goed: om diegenen die aan de volgende toegangsweg de rotonde willen oprijden in de war te brengen.

Hier in Duitsland wordt ook, op een rotonde met bijvoorbeeld 2 rijstroken, systematisch de linker rijstrook gebruikt door diegenen die er niet bij de volgende toegangsweg af willen. Maar opgelet als ze dat wél willen en jij de rotonde opgereden komt: niet te snel optrekken, want ze voegen vlak voor je neus in op de rechter rijstrook om er bij de volgende toegangsweg te kunnen afrijden.

benny stinkens
Meer dan expert

« Antwoord #10 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 16:04:22 (GMT-1) »

Wat vinden jullie dan van de Nederlanders ? 
zij pinken links en blijven links pinken zolang ze erop rijden.
Ik persoonlijk ben er voorstander van.
Rafael
Administrator
Meer dan expert

« Antwoord #11 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 17:37:20 (GMT-1) »

Enerzijds pro, anderzijds contra. Mogelijke problemen die direct in me opkomen is het pas naar rechts pinken als je al bezig bent met het verlaten. Dan schiet het ook niet op...
BBB
Meer dan expert

Hirsch Ballin

« Antwoord #12 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 18:09:05 (GMT-1) »

Enerzijds pro, anderzijds contra. Mogelijke problemen die direct in me opkomen is het pas naar rechts pinken als je al bezig bent met het verlaten. Dan schiet het ook niet op...
Is dit dan erger dan niet pinken wanneer je er nog op rijdt en niet pinken wanneer je afslaat? Wink
In ieder geval kan je dan nog enigzins vanuit gaan dat iemand die niet de pinker naar links op zet tijdens het rijden op de rotonde ook niet de pinker naar rechts opzet voor het naar rechts afslaan.
Doordat je de gewoonte aaankweekt om de pinker naar links op te zetten wordt het hopelijk ook laagdrempeliger voor mensen om even de pinker naar rechts op te zetten.

Wat denken jullie dat de reden is dat zoveel mensen niet hun pinker naar rechts opzetten voor het verlaten van de rotonde.
Onbeschoftheid?
Gebrek aan rijtechniek?
Gebrek aan intelligentie en inzicht?

benny stinkens
Meer dan expert

« Antwoord #13 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 18:41:53 (GMT-1) »

Wat denken jullie dat de reden is dat zoveel mensen niet hun pinker naar rechts opzetten voor het verlaten van de rotonde.
Onbeschoftheid?
Gebrek aan rijtechniek?

Lijkt wel op een poll-vraag Wink
Alleen spijtig dat de optie "te lui" er niet bij staat  Lips Sealed
bibi585
Meer dan expert

« Antwoord #14 Gepost op: Maandag 28 Juli 2008 - 19:21:16 (GMT-1) »

Onbeschoftheid?
Gebrek aan rijtechniek?

Lijkt wel op een poll-vraag Wink
Alleen spijtig dat de optie "te lui" er niet bij staat  Lips Sealed

Grin Grin Grin ik zou voor alle 4 stemmen... Huh da kan nie zeker Grin
Pagina's: [1] 2 Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar: